Pàgines

divendres, 23 de novembre del 2012

BESCUIT DE SAFANÒRIA, NOUS I COCO

Esta setmana estic d'un forner pujat... i m'hi he dedicat a pegar-li al pa...  perdoneu, però després dels que us contava el darrer dia, m'havia de desfogar pegant-li a algú i vaig decidir mamprende-la amb una massa de farina.
També vos he de dir que des d'ara tinc ajuda a casa: la Kitchenaid se n'ha vingut a viure damunt del meu banc.
La primera recepta que vaig fer amb la maquineta va ser un valor segur: un pa blanc i tovet amb forma de pa de motle que fa les delícies als esmorzars de les meues filles i que em té 'robao el sentío' i boicotejada la dieta.
Pel que feia a la primera recepta de dolç que volia fer tenia clar que anava a ser alguna d' El rincón de Bea, un altre bloc que porta el meu régim pel carrer de l'amargura i a les meues papil.les gustatives les té fent hores extra.
Esta és de les més saludables que he trobat, però tot i així: el sucre és el sucre!

FOTO: XELO MIR
INGREDIENTS

210 gr farina de blat -sense rent-
1/2 culleradeta de bicarbonat
1 pessic de sal
2 ous mitjans a temperatura ambient
150 gr sucre
150 ml oli girasol
1 cullerades de vainilla líquida
75 gr de safanòria
50 gr coco ratllat
50 gr de nous
80 ml. buttermilk (o 75 ml de llet sencera + 5 ml de vinagre de poma: ho poseu tot junt en un bol durant 10 minuts)


FOTO: XELO MIR

PREPARACIÓ
Poseu el forn a calfar a 170º.
Batre els ous amb el sucre fins que escumen una miqueta i estiga dissolt el sucre -no cal emblanquir-.
Afegir l'oli i l'extracte de vainilla sense deixar de batre.
Tamisar la farina, el bicarbonat i la sal.
Incorporar un terç dels ingredients secs a l'ou.
Afegir la meitat del buttermilk -sí, té aspecte de triat, no passa res, és així- i anar alternant amb la barreja de la farina.
Batem fins que estiga incorporat.
Ratlleu la safanòria -afortunadament, el coco ja ens el venen ratlladet-. (A la thermo amb cinc segons a velocitat 5, ja ho tindreu bé).
Afegir amb una espàtula per a integrar la safanòria, el coco i les nous.
Abocar a un motle de plum cake engreixat.
Haurem d'enfornar uns 45 minuts.
Crec que amb menys temps, el meu bescuit no haguera estat tan sec, però ja sabeu que cada forn és un món.






1 comentari: