Pàgines

dimecres, 11 d’agost del 2010

Cigaletes de Casa Pepa

He meditat molt sobre quina hauria de ser la primera recepta que vull compartir amb vosaltres. Finalment, m'he decidit per esta. Vaig tastar estes meravelloses cigaletes a Casa Pepa a Ondara i si la senzillesa del plat em va sorprendre, encara ho va fer més el gust.

Esta recepta va per a tots: als que no els agrada cuinar, als que no saben, als que no volen, als que els agrada cuinar, als que saben i als que volen.

M'agradaria saber si la feu i com vos ha quedat, si heu afegit o llevat ingredients i, sobretot, si l'heu disfrutada -d'això es tracta, de compartir-.

Jo em quede ací amagadeta darrere de la porta per dotorejar com us llepeu els dits i vos cauen els trossets de pa a la cassola.

INGREDIENTS (per cada comensal heu de contar estes mides)
6 cigaletes mitjanes -que amb la crisi no estem per anar fent grans despeses-.
4 espàrrecs verds
2 allets tendres
50 grams de virutes de pernil serrano
Un rajolí d'oli

PREPARACIÓ
En una cassola de fang poseu l'oli a calfar.
Talleu els espàrrecs i els allets tendres a trossets i els poseu a fregir a l'oli.
El foc moderat, que no es faça massa prompte i se'ns socarre. Millor, poc a poc perquè vagen deixant el gustet a l'oli.
Quan ja tenim els alls i els espàrrecs, els aparteu un moment, deixeu caure les cigaletes a la cassola i aboqueu oli, espàrrecs i alls per damunt.
Apagueu el foc -les cigales es fan en un moment- i ho cobriu tot amb les virutes de pernil.
Us assegure que l'oli del fons està millor que qualsevol dels altres ingredients, ja que estos, generosos com són, han deixat caure el seu gust a la cassola.
Així que prepareu una viena de pa.

RECOMANACIONS D'ÚS
Els següents ingredients són imprescindibles per a que la recepta ens quede com toca:
- Bona companyia.
- Botelleta de vi blanc mooolt fred -Gewurztraminer és el meu preferit, però un blanc d'agulla tampoc no estaria malament-.
- Pa per sucar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada